Sezóna Winter Beater začína!

Mnoho lidí nechává svá vozidla spát, aby je ochránilo před nepřízní počasí, mrazem a solí nebo posypem. Existuje však také mnoho nadšenců, kteří mají vozy speciálně vyhrazené pro toto období, takzvané Winter Beater.

Winter Beater je vozidlo se slabou estetikou, ale silnou technikou, zakoupené pro použití během 3 zimních měsíců pro jízdu dveřmi napřed.

Rozhodujícím faktorem je rozpočet, proto se v následujících krocích budeme zabývat tím, jak snadno a levně připravit svého zimáka, aniž by si vaše přítelkyně/manželka čehokoli všimla.

Sportovní volant a náboj

Pro správnou manipulaci na sněhu je nezbytné mít vozidlo pevně v rukou. K tomu budete potřebovat sportovní volant, který se instaluje se sportovním nábojem. Při výběru volantu je třeba vzít v úvahu povrch a celkové odsazení.

  • Vzhledem k nepříznivému počasí, neustálému kontaktu se sněhem, a tedy mokrým rukám, doporučujeme zvolit kožený povrch.
  • Odsazení volantu je celková vzdálenost od uchycení volantu k věnci. V tomto případě je třeba dbát na to, aby volant nebyl v kombinaci s nábojem příliš blízko těla, což by mohlo způsobit nepohodlné sezení nebo narážení loktem do sedadla.

Náboj volantu se vybírá podle typu vozidla. Ke každému výrobku je přiložen rozměr pro ověření, abyste si byli jisti, že výrobek bude 100% pasovat na váš sloupek řízení.

Hydraulická ruční brzda

Hydraulická ruční brzda slouží nejen k zabrzdění vozidla při parkování. Slouží také k uvedení vozu do smyku, brzdění v těsném souboji dveří s dveřmi nebo možnosti natáhnout trajektorii smyku o několik metrů dále, když jsou šikminy příliš blízko.

Při výběru ruční brzdy je třeba myslet na správnou volbu brzdového válečku a způsobu montáže.

  • U sériových vozů, bez úprav brzdového systému (větší brzdy), doporučujeme 15,8mm (0,625") válečky. Tento typ vytváří správný tlak na zadní brzdu pro zastavení kol v rychlosti, ale nevyžaduje vyvinutí velké síly při zatažení za brzdovou rukojeť.
  • Uchycení je velmi subjektivní, proto nabízíme konvenční, zpětnou nebo skrytou ruční brzdu.

PRO TIP: Pro připojení válečku hydraulické ruční brzdy budete potřebovat AN3 (výstup)AN4 (vstup) fittingy nebo holendre.

Podvozek

I na sněhu a kluzkém povrchu chceme, aby vůz poslouchal na slovo a nechoval se jako neovladatelná loď. Pro zlepšení ovladatelnosti doporučujeme instalovat výškově nastavitelný podvozek nebo alespoň snížené pružiny. Nižší těžiště zajistí menší náklony a ostřejší reakce při jízdě v kontrolovaném smyku. Zároveň vůz vypadá agresivněji a může zaujmout svým rozhodným postojem.

  • Snížené pružiny využívají původní podvozek a instalují se jednoduchou výměnou pružiny za pružinu. U tohoto typu podvozku není možné libovolně měnit výšku vozu.
  • Výškově nastavitelný podvozek nabízí široké možnosti nastavení výšky, celkový průměr tlumiče je menší, a proto umožňuje instalaci širších kol a také nepřekáží při maximálním natočení předních kol (pokud je nainstalován lock kit).

Zvýšený úhel natočení předního kola (lock kit)

Zima s sebou přináší zasněžené silnice, které jsou ideální pro jízdu bokem, ale také zvyšují riziko snadného převrácení vozidla, což může být nebezpečné. Aby se vozidlo nepřevrátilo a zároveň mohlo jet pod větším úhlem, nabízíme adaptéry pro zvýšení "rejdu".

Díky snadné instalaci a úhlu, který poskytují, je toto příslušenství ideálním řešením pro zimní radovánky. Aniž byste museli rozšiřovat přední nápravu, máte možnost natáčet kola do závratných úhlů.

PRO TIP: Doporučujeme používat úzká kola nebo kola s nízkým ET, aby nedošlo ke kontaktu pneumatiky s vnitřním blatníkem vozidla při natáčení předních kol do maximálního úhlu.

Samosvorný diferenciál

Základem pohybu na zasněženém povrchu je správná trakce. Bez trakce je člověk zakopaný na místě a nemůže se z místa ani pohnout. Ideálním řešením je použití vložky diferenciálu Racing Diffs, která umožňuje, aby diferenciál při nízkých rychlostech pracoval normálně, ale při ubrání plynu a zatížení zapojil obě kola, místo aby v zatáčce svévolně protáčel odlehčené kolo, což může být velmi nebezpečné.

Vložka funguje tak, že se rozšíří dvě třecí desky, které svým rozšířením "uzavřou" diferenciál, a chová se jako samosvorná, dokonce v některých situacích i vyvařovací.

  • V porovnání se svařovaným diferenciálem je vložka dražší, ale nezpůsobuje negativní přeskakování vnitřního kola při parkování a při nižších rychlostech
  • Nabízí možnost otevřeného diferenciálu, když vozidlo není zatíženo, a proto nedochází k neočekávanému přetáčivému smyku

Bezpečnostní prvky

Každý Winter Beater by měl obsahovat tyto základní bezpečnostní prvky:

Více příspěvků na blogu

Kalendář motoristických akcí 2024

Rok nabitý příležitostmi na motoristický zážitek.
Čtěte více
UNIX AMTS 2024

První zastávka letošních výstav - Hungexpo Budapešť
Čtěte více
RACES x FURTBOKEM collab

Oficiální zahájení prodeje zboží RACES a FurtBokem.
Čtěte více
Jaguar XE závodní speciál

Jaguar Racing Team Ostrava představil nový závodní speciál
Čtěte více
Elektrická vodní pumpa

Zvyšuje výkon a zabraňuje přehřívání vozidla!
Čtěte více
FIA homologace 8856-2018

Jaké změny platí pro FIA v roce 2024?
Čtěte více
Kombinézy a výstroj posádky

Jakou závodní kombinézu si vybrat a proč? Více na blogu...
Čtěte více
Silikonové hadice

Silikonové hadice jsou ideální náhradou za gumené vodovodní, podtlakové/ tlakové nebo sací potrubí.
Čtěte více
Výhody a typy olejových chladičů

Proč je nutná instalace chladiče oleje? Jaký zvolit? Více v blogu..
Čtěte více

Sdílet

Komentáře (0)

V tuto chvíli žádné komentáře

Nový komentář

Kategorie Výrobci

Loading...