Jaguar Racing Team Ostrava představil nový závodní speciál. Slavnostního odhalení se zúčastnil i náš influencer Dj Lucky Boy, který obdržel oficiální pozvání přímo od vedení společnosti a představil nám tento závodní vůz Jaguar XE.
Autorizovaný prodejce vozů Jaguar se sídlem v Ostravě hrdě představil svůj nejnovější přírůstek během předsezónní tiskové akce ve čtvrtek 29. února 2024 v OC Forum Nová Karolina. Svými postřehy akci mimo jiné obohatil známý televizní komentátor motoristického sportu Martin Straka. Speciální host Adam Lacko, známá osobnost závodního světa a mentor týmu Jaguar Racing, přinesl při této příležitosti své zkušenosti mistra a vicemistra Evropy v závodech tahačů. Slavnostní odhalení znamenalo premiéru třetího závodního speciálu Jaguar ve stáji dealerství, což ještě více upevnilo jeho závazek k dokonalosti v automobilové sféře.
Od svého vzniku v roce 2017 mohl závodní tým představit nejvyspělejší Jaguar, který je v současnosti k dispozici jako ukázka tvrdé práce zaměstnanců B of B cars. Jedná se pravděpodobně o jediný Jaguar v Evropě, který navazuje na proslulé závodní dědictví značky. Vůz byl vyvinut pro vytrvalostní závody v České republice i v zahraničí.
Pod kapotou je třílitrový benzinový motor V6 s označením AJ126, který standardně dosahuje výkonu přes 340 koní. Přeplňování turbodmychadlem poskytuje skutečný výkon odhadovaný na 500 koní. Tyto hodnoty bohatě postačují při hmotnosti pouhých 1100 kg.
Motor volně dýchá přes na zakázku vyrobené hliníkové vedení RACES o průměru až 89 mm s pěnovým filtrem Pipercross (C0630). Vzhledem k vysokým teplotám v motorovém prostoru bylo toto sání obaleno zlatou tepelně izolační fólií, aby se odstínilo sálavé teplo a teplota nasávaného vzduchu byla co nejnižší. Chlazení stlačeného vzduchu pro masivní kompresor zajišťuje mezichladič Mishimoto G-Line o rozměrech 622 x 300 x 76 mm.
Voda proudí přes silikonové hadice RACES a vystupuje do hliníkového chladiče Mishimoto původně vyrobeného pro Ford Mustang, který byl speciálně upraven pro Jaguar a doplněn ventilátorem SPAL.
Interiér je vybaven rámem homologovaným FIA. Bezpečnost zajišťuje hasicí systém, sportovní sedadlo Sparco Circuit II s šestibodovým bezpečnostním pásem stejné značky. Komunikace probíhá prostřednictvím systému Stilo. V zavazadlovém prostoru je umístěna nádrž Pyrotect o objemu 98 l homologovaná FIA s uzávěrem Nuke Performance CFC. Obsahem této CFC jednotky jsou čerpadla Deatschwerks DW200 a DW400 tlačící palivo pod vysokým tlakem přes teflonové hadice a hliníkové šroubení. Palivo je chlazeno přes 19řadý chladič umístěný přímo pod kapotou vozu s otvorem v kapotě.
Elektronické ovládání vozu zajišťují produkty MoTeC se zobrazením CAN-BUS na displeji AiM Strada MXS1.2, který je napájen gelovou baterií Odyssey EXTREME RACING PC950. Maximálně odlehčený interiér je lakován v barvě shodné s exteriérem.
Exteriér se vyznačuje širokým bodykitem na zakázku s doplňky z uhlíkových vláken, masivním difuzorem, z něhož vykukuje chladič oleje diferenciálu RACES, a zadním spoilerem, který zajišťuje přítlak na zadní nápravu, a tím i lepší přilnavost na okruhu.
O kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Yokohama Advan Neova AD08 RS obuté na kovaných kolech BRAID. Tyto legendární disky jsou vyplněny šestipístkovými brzdami Paragon. Brzdové vedení tvoří výrobky RACES z nerezové oceli jako šroubení nebo opletené teflonové hadice napojené na závodní pedálovou skříň.
Jsme součástí amatérů i profesionálů v motorsportu.
*foto: @mediaostrava