Jak postupovat při podání reklamace?

  • REGISTROVANÍ zákazníci, přihlaste se ke svému účtu a iniciujte svůj požadavek v sekci "REKLAMACE A VRÁCENÍ".
  • ZÁKAZNÍCI BEZ REGISTRACE pošlete svůj požadavek ZDE.

Standardní záruční doba na zboží zakoupené v internetovém obchodě race-shop je 24 měsíců. To však neplatí pro použité a poškozené zboží, které může být příležitostně zahrnuto do nabídky. Záruční doba začíná běžet dnem, kdy zákazník zboží obdrží.

Po obdržení reklamovaného zboží vás budeme neprodleně kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a dohodneme se s vámi na rychlém vyřešení reklamace. Pokud bude reklamace uznána, vyměníme vám zboží podle vaší volby za nové, nebo vám poskytneme jiné dle vašeho výběru (až do výše hodnoty reklamovaného zboží) a uhradíme také náklady na vrácení a doručení nového zboží, nebo máte právo odstoupit od smlouvy a v takovém případě vám vrátíme peníze. Reklamace bude vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace. O výsledku reklamace budete informováni neprodleně po ukončení reklamačního řízení e-mailem a spolu se zbožím vám bude doručen reklamační protokol.

Pokyn pro spotřebitele:

(1)Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění.

(2) Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu výrobku nebo, týká-li se vada pouze součásti výrobku, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně výrobku nebo k závažnosti vady.

(3) Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadný výrobek za bezvadný, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

(4) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující právo na výměnu výrobku nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, avšak kupující nemůže výrobek řádně užívat pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad.

(5) Jde-li o jinou vadu než vadu odstranitelnou, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.


Jak mám postupovat při vrácení zakoupeného zboží v rámci 14denní lhůty?

  • REGISTROVANÍ zákazníci, přihlaste se ke svému účtu a iniciujte svůj požadavek v sekci "REKLAMACE A VRÁCENÍ".
  • ZÁKAZNÍCI BEZ REGISTRACE pošlete svůj požadavek ZDE.


Kam mají být předměty zaslány?

Nemusíte si dělat starosti, o vše se postaráme. Zajistíme vyzvednutí zboží kurýrem z vaší adresy, přičemž veškeré náklady hradíme my. Při vyplňování formuláře vyberte nebo přidejte adresu, ze které si přejete zboží vyzvednout.

Vrácené zboží dobře zabalte, aby se při přepravě nepoškodilo. Při vracení zboží doporučujeme, abyste jej vrátili nepoužité, ve stejném stavu, v jakém jste jej obdrželi (včetně dokumentace, příslušenství atd.).

Prodávající se zavazuje vrátit kupujícímu cenu zaplacenou za zboží do 14 kalendářních dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy. Vrácená částka bude zaslána na bankovní účet uvedený zákazníkem v případě objednávky na dobírku nebo zpět na stejný účet, ze kterého byla platba provedena. K tomu však nedojde dříve, než nám spotřebitel zboží doručí nebo předloží doklad o odeslání či vyzvednutí zboží. Vezměte prosím na vědomí, že některé produkty musí být fyzicky přítomny v našem skladu kvůli kontrole použití a zpracování. To může prodloužit dobu vyřízení vrácení peněz, protože čekáme na doručení zboží kurýry.

Pokud však preferujete zaslání zboží osobně z důvodu nedostatku času nebo z důvodu, že nejste na stabilní adrese, kde byste se mohli setkat s kurýrem, zašlete zboží na adresu:

RACES, s.r.o.

Južná trieda 66

04001 Košice

Bez vyplněného formuláře nám neposílejte zboží zpět, jinak bude vráceno na vaši adresu.

Vrácené zboží dobře zabalte, aby se při přepravě nepoškodilo. Při vracení zboží doporučujeme, aby bylo dodáno nepoužité, ve stejném stavu, v jakém bylo obdrženo (včetně dokumentace, příslušenství atd.). Zboží prosím nezasílejte na dobírku, takové zboží nepřijímáme.

Prodávající se zavazuje vrátit kupujícímu cenu zaplacenou za příslušné zboží do 14 kalendářních dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy na bankovní účet uvedený zákazníkem, ne však dříve, než nám spotřebitel zboží doručí nebo prokáže, že nám bylo zasláno.


Co je dobré vědět:

Dodržení 14denní lhůty

Pro splnění podmínek je rozhodující, kdy jsme odstoupení od smlouvy obdrželi. Doručením se rozumí písemná informace o tom, že si přejete odstoupit od smlouvy, nebo skutečné doručení odstoupení od smlouvy spolu se zbožím.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů a začíná běžet následující pracovní den po převzetí, např. pokud zákazník převezme zboží ve středu, počítá se jako první den čtvrtek.

Jaké zboží nelze vrátit?

Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jinak, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je mimo jiné:

prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele, nebo zboží, které vzhledem ke svým vlastnostem nelze vrátit, nebo zboží, které podléhá rychlé zkáze.

prodej audiovizuálního díla, zvukového záznamu nebo audiovizuálního záznamu uměleckého výkonu nebo multimediálního díla, které bylo spotřebitelem rozbaleno

REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ (ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMACE).

Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, v případě odpovědnosti za vady a uplatnění odpovědnosti za vady prodaného zboží a poskytnutých služeb.

1. Prodávající odpovídá za vady zboží a kupující je povinen neprodleně uplatnit reklamaci u prodávajícího v souladu s platným reklamačním řádem.

2. Záruční doba na prodávané výrobky se řídí obecným právním předpisem - občanským zákoníkem platným v době prodeje.

Na vyřizování reklamací se vztahuje platný Reklamační řád. Kupující zasláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že byl řádně seznámen s podmínkami a způsobem uplatnění reklamace zboží, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav v souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon") a zákona č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím u prodávajícího formou elektronického obchodu na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího nebo prostřednictvím elektronické pošty či jiným způsobem.
Reklamační řád v této podobě platí pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně sjednány jiné záruční podmínky.

5. Kupující je oprávněn uplatnit u prodávajícího záruku pouze na zboží, které má vady způsobené výrobcem, dodavatelem nebo prodávajícím, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.

  1. Kupující je povinen zkontrolovat zboží při jeho převzetí. Při zjištění vady zboží může uplatnit reklamaci vad zjištěných při této prohlídce. Během záruční doby má zákazník právo na bezplatné odstranění vady, a to tak, že prodávajícímu předloží zboží včetně příslušenství spolu se záručním listem (je-li vystaven), dokladem o koupi zboží - postačí jeden z následujících dokladů
    V případě vady zboží má zákazník právo uplatnit reklamaci u prodávajícího v souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele prostřednictvím e-mailu nebo telefonického kontaktu.
    8. Reklamační řízení u zboží, které lze prodávajícímu objektivně předložit, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:

    reklamovaný výrobek byl spotřebitelem předán na adresu RACES, s.r.o., Povrazová 15, 040 16 Košice, IČO 45 669 465.
    b. spolu s reklamovaným výrobkem byl na výše uvedenou adresu předložen doklad o koupi - pokladní doklad (faktura), záruční list, pokud byl vydán - postačí jeden z těchto dokladů, jméno a adresa spotřebitele, případně telefonní kontakt, přesný popis vady zboží, případně jak se vada zboží projevila.

9.Vzor reklamačního protokolu je dostupný na adrese :

  • REGISTROVANÍ zákazníci, přihlaste se ke svému účtu a iniciujte svůj požadavek v sekci "REKLAMACE A VRÁCENÍ".
  • ZÁKAZNÍCI BEZ REGISTRACE pošlete svůj požadavek ZDE.

10. Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, v případě odpovědnosti za vady a uplatnění odpovědnosti za vady prodaného zboží a poskytnutých služeb.

  1. Prodávající je povinen zajistit přítomnost osoby oprávněné k vyřizování reklamací v souladu s § 18 odst. 3 zákona.

12

Odpovědnost za vady výrobku uplatní kupující u prodávajícího bez zbytečného odkladu.

V den přijetí reklamace vystaví prodávající kupujícímu doklad o přijetí reklamace v písemné formě, např. formou poštovní zásilky nebo písemně, ve kterém je prodávající povinen přesně označit vady zboží v souladu s § 18 odst. 5 zákona.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci, je prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec či určená osoba povinen poučit spotřebitele o jeho právech podle obecného předpisu na základě rozhodnutí spotřebitele, které z těchto práv spotřebitel uplatňuje, je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
Kupující neuplatňuje nárok na záruku za vady, na které byl prodávajícím upozorněn při uzavření smlouvy.


16. Právo kupujícího na uznání záruky prodávajícím zaniká:

  1. nepředložením dokladu o zaplacení (doporučujeme kupujícímu zajistit si a uschovat kopii dokladu), dodacího listu nebo záručního listu /pokud je vystaven/ - postačí jeden z výše uvedených dokladů, příslušenství ,

b. uplynutí záruční doby zboží.,

c. mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,

  1. používání zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů,
    neodborné zacházení, provoz nebo zanedbání péče o zboží,
    poškození zboží přetížením, nevhodným skladováním, nesprávnou manipulací nebo použitím v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými ve Slovenské republice,
    poškození zboží způsobené neodvratitelnými nebo nepředvídatelnými událostmi,
    poškození zboží náhodným zkažením a náhodným znehodnocením, jiným neodborným zásahem, poškozením během přepravy, poškozením vodou, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jinými zásahy vyšší moci, neoprávněným zásahem do výrobku.
  2. Prodávající je povinen reklamaci vyřídit a reklamační řízení ukončit jedním z následujících způsobů:
    předáním opraveného zboží,
    výměnou zboží,
    vrácením kupní ceny zboží,
    vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
    písemnou výzvou k převzetí plnění určeného prodávajícím,
    odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
    Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemný doklad o vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
    Záruční doba činí 24 měsíců ode dne uzavření kupní smlouvy, s výjimkou výrobků, u nichž je záruční doba uvedena datem spotřeby, nebo dobou použitelnosti, nebo dobou minimální trvanlivosti. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží.

20. V případě výměny zboží za nové zboží obdrží kupující doklad o vyměněném zboží a případné další reklamace budou uplatněny na základě nového dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží.

  1. V případě odstranitelné vady bude reklamace vyřízena následujícím způsobem:
  2. prodávající zajistí odstranění vady, nebo

b

  1. predávajúci chybný tovar vymení za nový, identický ako reklamovaný výrobokprodávající vymění vadné zboží za nové, totožné s reklamovaným výrobkem.
  2. Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jedinou opakující se vadu, kterou nelze odstranit, nebo o větší počet různých vad, které nelze odstranit a které brání řádnému užívání zboží, jako by bylo bez vady, vyřídí prodávající reklamaci:
  3. odstoupením od kupní smlouvy nebo na žádost zákazníka výměnou zboží za jiné funkční zboží stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
  4. v případě, že prodávající nemůže vyměnit zboží za jiné, vyřídí reklamaci vystavením dobropisu na vadné zboží.

23. Pro účely reklamace se výskyt a odstranění stejné odstranitelné vady více než dvakrát považuje za opakovaný výskyt odstranitelné vady.

  1. Pro účely reklamace se výskyt a odstranění více než dvou různých odstranitelných vad považuje za větší počet různých odstranitelných vad.
  2. V případě, že prodávající ukončí reklamační řízení jako právně odůvodněné zamítnutí reklamace, ale vada výrobku podle spotřebitele objektivně existuje a nebyla odstraněna, může kupující uplatnit své právo na odstranění vady zboží soudní cestou.
  3. Záruka se nevztahuje na neodbornou montáž nebo nedodržení postupu uvedeného v návodu k montáži, údržbě a používání - u výrobků, u nichž takový postup vyplývá z povahy výrobku.

27.Pokyn pro spotřebitele:(1)Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. (2) Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu výrobku nebo, týká-li se vada pouze součásti výrobku, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně výrobku nebo k závažnosti vady. (3) Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadný výrobek za bezvadný, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. (4) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující právo na výměnu výrobku nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se jedná o vadu odstranitelnou, avšak kupující nemůže výrobek řádně užívat pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad. 5) Jde-li o jinou vadu než vadu odstranitelnou, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku.

28. VŠECHNY VÝROBKY JSOU URČENY VÝHRADNĚ PRO POUŽITÍ V MOTORISTICKÉM SPORTU NEBO NA UZAVŘENÝCH AKCÍCH A UDÁLOSTECH. JEJICH POUŽITÍ NENÍ V SOULADU S VYHLÁŠKOU .116/1997 MDPAT O SILNIČNÍM PROVOZU SR, PROTO NEMUSÍ MÍT POTŘEBNOU HOMOLOGACI, POKUD NENÍ NA VÝROBKU UVEDENO, ŽE TENTO VÝROBEK MÁ HOMOLOGACI. NĚKTERÉ VÝROBKY JSOU URČENY VÝHRADNĚ PRO INSTALACI V ODBORNÉM SERVISU, PROTO V PŘÍPADĚ NESPLNĚNÍ PODMÍNEK NEMUSÍ BÝT REKLAMACE UZNÁNA. U TĚCHTO VÝROBKŮ JSOU VŠAK UVEDENY NÁSLEDUJÍCÍ INFORMACE.

Alternativní mimosoudní řešení sporů

a) Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, a to e-mailem na adresu: info@race-shop.cz, nebo písemně na adresu RACES, s.r.o., Povrazová 15, 040 16 Košice, IČO 45 669 465, pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající na tuto žádost odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen _latfor ADR) dle zákona 391/2015 Sb. Subjekty alternativního řešení sporů jsou orgány a pověřené právnické osoby podle § 3 zákona č. 391/2015 Sb. Spotřebitel může podat návrh způsobem stanoveným podle § 12 zákona č. 391/2015 Sb.

b) Spotřebitelé mohou podat stížnost také prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO, která je k dispozici na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

c)Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel - fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na spor mezi spotřebitelem a prodávajícím, který vyplývá ze spotřebitelské smlouvy nebo se jí týká.

Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Alternativní řešení sporů se nevztahuje na spory, jejichž hodnota nepřesahuje 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může požadovat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za zahájení alternativního řešení sporu, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.

V Košicích, dne 01.04.2016


Kategorie Výrobci

Loading...