Termoizolační výfukové pásky

Často panuje názor, že termoizolační pásky slouží pouze ke snížení okolní teploty, například v motorovém prostoru. Izolační pásky na výfucích se však primárně začaly využívat v motorsportu pár desetiletí dozadu, za účelem vytěžit z výfukové soustavy co největší přínos pro výkon motoru.

Jejich hlavním úkolem je tedy udržovat výfukovou soustavu v konstantní vysoké teplotě, což zamezuje prudkému zchlazení výfukových plynů a tím k jejich zpomalování. Laicky řečeno, horké plyny mají vyšší rychlost proudění. Proto je pro zvýšení účinnosti spalovacího procesu důležité, aby výfukové plyny opustily spalovací prostor co nejrychleji a nejefektivněji.

Sekundárním a také významným přínosem těchto izolací, je pak i to samotné snížení šíření sálavého tepla v motorovém prostoru. To pozitivně ovlivňuje nejen teplotu nasávaného vzduchu, ale nižší teplota „pod kapotou“ má také pozitivní vliv na životnost mnoha jiných komponent, které by se následkem přehřívání mohly poškodit.

V neposlední řadě, má tato páska pro mnohé i estetický význam. Vždyť po pravdě, krásně velké propletené výfukové svody, obmotané termoizolační páskou, jsou často dominantou upravených motorových prostor.

U nás v nabídce naleznete pásky různých materiálů, šířek a délek. Vše v závislosti na použití. Pro nenáročné pásky RACES až po vysoce kvalitní termoizolační řešení prestižních značek jako DEInebo Thermo-tec.

Instalace pásky je velmi jednoduchá, ale přesto má svá úskalí. Vždy před instalací doporučujeme pásku namočit do vody. Po navlhčení je páska poddajnější, lépe drží na výfuku při instalaci a hlavně nepíchá (vzhledem k tomu, že většina těchto pásek obsahuje skelné vlákno, nebo jiné materiály které dráždí pokožku). Začátek omotávky je třeba přichytit nerezovou stahovací páskou, která zajistí aby se páska nestahovala z dané části výfuku. Tyto pásky je třeba umístit i na jiná místa, kde by mohlo dojít k posunu pásky nebo jejímu svlečení a také na konec, aby se páska nemohla svévolně odmotat.

Po úspěšném omotaní je třeba nechat pásku přirozeně usušit. Následně doporučujeme nainstalovanou pásku impregnovat impregnačním sprejem abyste zabránili nasátí případných úniků kapalin z motoru, což by mohlo mít za následek kouření nebo požár. Tento nástřik zajistí i zvýšenou odolnost pásky a tak jí mnohonásobně prodlouží životnost.

Nanesený impregnační nástřik je třeba nechat přirozeně uschnout.

Při prvním startu po instalaci termoizolační pásky na svody nebo výfuk je třeba nechat pásku "vypálit". Vlivem narůstající teploty výfukové soustavy se páska a impregnační sprej vypaluje, což má za následek kouření. Netřeba se leknout, protože jde jen o odpařování, které po pár minutách ustoupí a vozidlo lze normálně používat. Tento proces je nutno provádět v dobře větraném prostředí.

Pokud si nejste jisti, jaký rozměr a délku pásky zvolit, můžete využít naší kalkulačku.

V nabídce naleznete také termo-izolační návleky kabelů, samolepící izolacea v neposlední řadě tepelné izolace turba.

Více příspěvků na blogu

 Čištění a impregnace sportovních filtrů

Jak zajistit čistotu a trvanlivost sportovních filtrů?
Čtěte více
Úprava motoru M52B28

Jak zvýšit výkon a spolehlivost jednoho z nejpopulárnějších BMW motorů?
Čtěte více
Kalendář motorsportovních akcí 2025

Připravili jsme si pro Vás seznam motorsportovních akcí pro rok 2025.
Čtěte více
RACE-SHOP MEET & GREET 3

Posunuli jsme to na vyšší úroveň!
Čtěte více
Regulátor tlaku paliva a Wastegate

K čemu slouží a jaké výhody přinášejí?
Čtěte více
Úprava vozidla: BMW E36

Odemkněte potenciál svého auta.
Čtěte více
Fittingy

Fittingy a Hadice s označením AN. Co to znamená ak čemu se používají?
Čtěte více
Za branami Forge Motorsport

Forge Motorsport nám odhalil svá výrobní tajemství.
Čtěte více
Jaké změny čekají formuli 1 v roce 2026?

Co byste měli vědět o změnách ve Formuli 1 pro rok 2026?
Čtěte více

Sdílet

Komentáře (0)

V tuto chvíli žádné komentáře

Nový komentář

Kategorie Výrobci

Loading...