Mazda RX-7 FD RACE spec.

Příběh této Mazdy začal před 11 lety na Slovensku, se současným majitelem jsme se našli za kanálem La Manche a přivezli si ji domů. Tehdy se jednalo o mírně upravenou, ale stále víceméně civilní verzi krásné a dnes již vzácné Mazdy RX-7 generace FD s pravostranným řízením. Na Slovensku však s ním měli jiné plány.

                          

Osud Mazdy byl zpečetěn na závodních tratích, takže po několika seznamovacích startech na amatérských závodech bylo jasné, že RX-7 projde v blízké budoucnosti několika úpravami. Začalo se základními bezpečnostními prvky, montáží ochranného rámu a přestavbou na levostranné řízení.  Jako bonus dostal nový bílý lak. Motor již přinesl několik úprav z Velké Británie. Měl již sadu s jedním turbodmychadlem a upravený sací trakt s větším intercoolerem. O lepší přehled o důležitých měřených hodnotách (teplota , tlak oleje a paliva...) se starají budíky DEPO z naší nabídky, které byly vkusně instalovány i do originální přístrojové desky. Ani na podvozku se nešetřilo a své místo si zde našly vinuté pružiny TEIN, kterým k vynikajícím jízdním vlastnostem pomáhají polyuretanové silentbloky POWERFLEX. Bezpečné brzdění zajišťují nové přední čtyřpístkové třmeny s velkými dvoudílnými kotouči. Sériová spojka byla rovněž vyřazena a nahrazena keramickou závěsnou spojkou s odlehčeným setrvačníkem.

        

Takto vyzbrojená Mazda pak dělala majiteli i divákům radost na mnoha akcích na Slovensku i v okolních zemích, dokud se motor nerozhodl ukončit svou kariéru.  Protože nastal čas na kompletní opravu motoru, byl zde prostor pro drobné úpravy. Motor byl kompletně přetěsněn, poškozené "skříně" motoru byly nahrazeny jinými, které již dostaly mírně zvětšené a upravené sací a výfukové otvory. Úpravou prošel také palivový systém, původní palivové potrubí bylo nahrazeno teflonovými hadicemi, a to nejen z důvodu nutného přísunu většího množství paliva, ale také z bezpečnostních důvodů.  Stabilní tlak paliva pro tyto úpravy zajišťovala čerpadla WALBRO s nastavitelným regulátorem paliva AEROMOTIVE. Výfukový systém byl kompletně zabalen do termoizolačních pásek značky THERMOTEC a podlaha kolem výfuku byla kvůli extrémním teplotám a řádnému proplachování ošetřena samolepicími izolačními pláty.

                           

Tento vývoj motoru vydržel několik úctyhodně ostrých a náročných sezón, bohužel při jednom závodě na Slovakiaringu došlo k fatální destrukci těsnění rotoru APEX, které má udržovat kompresi motoru mezi jednotlivými komorami. Proto bylo nutné provést další generální opravu. Po získání zkušeností se kromě opravy motoru pokračovalo v dalších úpravách, které měly zvýšit výkon, ale také spolehlivost. Tentokrát dostal motor zcela nové "skříně" s ještě většími otvory. Upraveny byly také rotory, které dostaly speciální odolnější těsnění APEX. Vzhledem k tomu, že s novým turbodmychadlem a větším externím wastegatem TURBOSMART bylo v plánu co nejvíce foukat, byla nutná reorganizace chladičů, aby byl zajištěn co nejlepší přívod chladného vzduchu. Proto byl intercooler s pomocí silikonových hadichliníkových trubek z naší nabídky přemístěn tak, aby uvolnil místo pro nový, větší hliníkový vodní chladič KOYORAD. Pro ještě vyšší účinnost chlazení jsme Mazdě dodali speciální chladicí směs EVANS s vyšším bodem varu. Pak je tu samozřejmě velký otevřený vzduchový filtr SIMOTA.

                           

Viac vzduchu v motore si automaticky pýta viac paliva, wankel v tomto nie je výnimkou. Jeho obrovský apetít sa snažia uspokojiť najväčšie dostupné palivové vstrekovače a extrémne silná palivová pumpa AEROMOTIVE. Palivo má teraz tiež svoje chladenie, vďaka prídavnému chladiču MISIHIMOTO v zadnej časti auta, pod nárazníkom. Velenie nad celým spaľovacím procesom prebrala plne programovateľná riadiaca jednotka LiNK. Motor je vďaka týmto komponentom a šikovnému programátorovi aktuálne naladený na 433 koní pri plniacom tlaku 1,3bar, s tým že je pripravený  fúkať 1,5 až 1,7bar.

Počas týchto najmä technických úprav sa majiteľ rozhodol trochu vylepšiť aj vizuál a tak RX-ka dostala kompletný nový wide-bodykit, s ktorým auto vyzerá ešte agresívnejšie.

Na záver chcem dodať že nás teší,  že majiteľ Mazdy sa rozhodol pre nákup komponentov v našom obchode a prajeme mu veľa motoristických úspechov za volantom tejto unikátnej MAZDY RX-7 FD.

Více příspěvků na blogu

PROJEKT IZUMI #7

VYHRAJ DRIFT AUTO
Čtěte více
Ako to vyzerá za bránami predajne? Backstage z RACESHOPu.

DJ Lucky Boy odhalil ako to u nás funguje a dostal sa s kamerou tam, kam ešte nikto iný. 
Čtěte více
 Připoutejte se!

Bezpečnostní pásy co zlepšují bezpečnost a vizuál interiéru pro hobby a street použití.
Čtěte více
Jaký dárek vybrat pro tuningového nadšence?

Tipy na dárky pod stromeček!
Čtěte více
Races Garáž: BMW E63 M6

Pro-drift BMW E63 M6 na sezónu 2023
Čtěte více
Autosalón Nitra 2022

I my jsme byli součástí 27. ročníku Autosalonu Autoshow Nitra 2022.
Čtěte více
Plexiclick® - „neviditelné“ držáky značky

Made in GERMANY
Čtěte více
Mazda RX-7 FD RACE spec.

Turbo Wankel
Čtěte více
VHT (Very High Temperature)

Vybarvi se !
Čtěte více

Sdílet

Komentáře (0)

V tuto chvíli žádné komentáře

Nový komentář

Kategorie Výrobci

Loading...