Termoizolační výfukové pásky

Často panuje názor, že termoizolační pásky slouží pouze ke snížení okolní teploty, například v motorovém prostoru. Izolační pásky na výfucích se však primárně začaly využívat v motorsportu pár desetiletí dozadu, za účelem vytěžit z výfukové soustavy co největší přínos pro výkon motoru.

Jejich hlavním úkolem je tedy udržovat výfukovou soustavu v konstantní vysoké teplotě, což zamezuje prudkému zchlazení výfukových plynů a tím k jejich zpomalování. Laicky řečeno, horké plyny mají vyšší rychlost proudění. Proto je pro zvýšení účinnosti spalovacího procesu důležité, aby výfukové plyny opustily spalovací prostor co nejrychleji a nejefektivněji.

Sekundárním a také významným přínosem těchto izolací, je pak i to samotné snížení šíření sálavého tepla v motorovém prostoru. To pozitivně ovlivňuje nejen teplotu nasávaného vzduchu, ale nižší teplota „pod kapotou“ má také pozitivní vliv na životnost mnoha jiných komponent, které by se následkem přehřívání mohly poškodit.

V neposlední řadě, má tato páska pro mnohé i estetický význam. Vždyť po pravdě, krásně velké propletené výfukové svody, obmotané termoizolační páskou, jsou často dominantou upravených motorových prostor.

U nás v nabídce naleznete pásky různých materiálů, šířek a délek. Vše v závislosti na použití. Pro nenáročné pásky RACES až po vysoce kvalitní termoizolační řešení prestižních značek jako DEInebo Thermo-tec.

Instalace pásky je velmi jednoduchá, ale přesto má svá úskalí. Vždy před instalací doporučujeme pásku namočit do vody. Po navlhčení je páska poddajnější, lépe drží na výfuku při instalaci a hlavně nepíchá (vzhledem k tomu, že většina těchto pásek obsahuje skelné vlákno, nebo jiné materiály které dráždí pokožku). Začátek omotávky je třeba přichytit nerezovou stahovací páskou, která zajistí aby se páska nestahovala z dané části výfuku. Tyto pásky je třeba umístit i na jiná místa, kde by mohlo dojít k posunu pásky nebo jejímu svlečení a také na konec, aby se páska nemohla svévolně odmotat.

Po úspěšném omotaní je třeba nechat pásku přirozeně usušit. Následně doporučujeme nainstalovanou pásku impregnovat impregnačním sprejem abyste zabránili nasátí případných úniků kapalin z motoru, což by mohlo mít za následek kouření nebo požár. Tento nástřik zajistí i zvýšenou odolnost pásky a tak jí mnohonásobně prodlouží životnost.

Nanesený impregnační nástřik je třeba nechat přirozeně uschnout.

Při prvním startu po instalaci termoizolační pásky na svody nebo výfuk je třeba nechat pásku "vypálit". Vlivem narůstající teploty výfukové soustavy se páska a impregnační sprej vypaluje, což má za následek kouření. Netřeba se leknout, protože jde jen o odpařování, které po pár minutách ustoupí a vozidlo lze normálně používat. Tento proces je nutno provádět v dobře větraném prostředí.

Pokud si nejste jisti, jaký rozměr a délku pásky zvolit, můžete využít naší kalkulačku.

V nabídce naleznete také termo-izolační návleky kabelů, samolepící izolacea v neposlední řadě tepelné izolace turba.

Více příspěvků na blogu

Produkty GFB - Go Fast Bits

Společnost Go Fast Bits (GFB) je jedním z nejznámějších výrobců produktů pro turbo a palivový management, jako jsou blow off ventily, regulátory tlaku paliva nebo turba, externí a interní wastegaty a mnoho dalšího.
Čtěte více
RACE-SHOP MEET & GREET 2

Elektrizující atmosféra 2. ročníku Meet & Greet
Čtěte více
AMTS v Itálii

První ročník AMTS Torino, IT
Čtěte více
Kalendář motoristických akcí 2024

Rok nabitý příležitostmi na motoristický zážitek.
Čtěte více
UNIX AMTS 2024

První zastávka letošních výstav - Hungexpo Budapešť
Čtěte více
RACES x FURTBOKEM collab

Oficiální zahájení prodeje zboží RACES a FurtBokem.
Čtěte více
Jaguar XE závodní speciál

Jaguar Racing Team Ostrava představil nový závodní speciál
Čtěte více
Elektrická vodní pumpa

Zvyšuje výkon a zabraňuje přehřívání vozidla!
Čtěte více
FIA homologace 8856-2018

Jaké změny platí pro FIA v roce 2024?
Čtěte více

Sdílet

Komentáře (0)

V tuto chvíli žádné komentáře

Nový komentář

Kategorie Výrobci

Loading...