Co je výfuková klapka?

Jak název napovídá, jedná se o klapku ve výfukovém ústrojí, která se po stlačení dálkového ovladače nebo podtlakem/tlakem otevře nebo uzavře a tak umožní výfukovým plynům směrování přímo ven z výfuku nebo přes část systému bez tlumičů, což má za následek radikální změnu zvuku. .

Množství automobilek tento systém používá již desetiletí u sériových aut uzavřením části výfuku například při studeném startu. V posledních letech se z toho stává hit a uživatelé si tyto produkty instalují do svých výfukových systémů svépomocí.

V nabídce většinou figurují elektrické klapky, které se otevírají stisknutím vypínače nebo tlačítka na ovladači. Modul klapky se otevře nebo uzavře, což způsobuje změnu zvuku. Najdou se u nás i klapky podtlakové/tlakové, které se otevírají podle tlaku/podtlaku například v sání. Ne všechny tyto klapky lze regulovat manuálně a lze je nalézt v množství sériových vozidel (jako např. BMW E36 328i)

Klapku lze nainstalovat s krátkým vývodem přímo od bodu otevření mezi katalyzátor a první tlumič, což má za následek výraznou změnu ve zvuku. Nevýhodou však jsou zplodiny unikající uprostřed vozidla.

Nejideálnější způsob instalace je využitím separační větve potrubí, která po otevření klapky obchází všechny tlumiče a vyúsťuje do koncových výstupů tlumiče. Tímto způsobem lze docílit čistého a pronikavého zvuku zachováním funkčnosti koncovek výfuku.

Před zakoupením produktu je třeba zvolit správný průměr podle průměru výfukové soustavy v oblasti předpokládané instalace klapky.