ŠKODA FABIA RS RALLY 2

V těchto dnech se oficiálně představuje nejnovější počin divize ŠKODA-MOTORSPORT, nástupce jednoho z nejúspěšnějších rally speciálů - FABIE rally2 EVO. Nový model, vycházející ze čtvrté generace Fabie, dostal jméno RS odkazující na historické úspěchy závodních vozů Škoda s tímto přívlastkem.

Příchozí generace nastavila „latku“ pořádně vysoko, její historické úspěchy hovoří za vše: přes 450 prodaných speciálů odstartovalo ve více než 13 tisíc závodech, z nichž vytěžili 4186 pódiových umístění a více než 70 vítězství. Tyto úspěchy zavazovaly specialisty z továrny, aby byl nový model ještě úspěšnější a tím ŠKODA-MOTORSPORT má s ním nejvyšší ambice.

Horká novinka postavená na základě „čtyřkové“ Fabie, těží zejména z nové koncernové podvozkové platformy MQB-A0. Mezi její základní vlastnosti patří zvýšená tuhost, větší rozvor a také lepší rozložení hmotnosti. O pasivní bezpečnost se standardně stará integrovaný ochranný rám z vysokopevnostní chrom – molybdenové oceli. Více než 35m trubek použitých v tomto rámu se přivaří nejprve k podvozku automobilu, boční panely a střecha se montují na závěr. To umožňuje preciznější a přesnější svaření celé konstrukce. Do nové, pevnější karoserie se opírají vylepšené tlumiče s vyšším zdvihem oproti předešlé generaci. Díky těmto úpravám , lepší geometrii a lepšímu vyvážení se podařilo zlepšit zejména stabilitu zadní nápravy i ve vyšších rychlostech.

Nový design, kterému dominují široké blatníky, masivní nárazníky a množství aerodynamických prvků vzbuzuje respekt. Prioritou je však důmyslně promyšlená aerodynamika (ta je vynikající i na civilním modelu) vytříbená techniky tak, že novinka poskytuje dvojnásobný přítlak oproti svému předchůdci. Osvěžením na závěr je pak lakování do zářivé zelené „Mamba“ barvy, kterou se FABIA začleňuje k aktuálním civilním RS modelům.

O pohon nové závodní RS-ky se stará přeplňovaný 1.6 litrový benzínový motor, který vychází z koncernového motoru 2.0 TSI (EA888) s integrovanými výfukovými svody, ale kvůli předpisům této kategorie byl jeho objem zmenšen. Samozřejmě prošel značnými modifikacemi, jiné jsou písty, ojnice, variabilní časování ventilů, výfukový systém, upraven je mazací i chladící okruh, atd.. Spalovací proces je tak mnohem efektivnější a hlavním zlepšením oproti předchůdci mají být výrazně zrychlené reakce na plyn a lepší průběh točivého momentu. Výkon motoru s 32mm restriktorem v sání pro tuto třídu je 214kW (289k) a 430Nm.

Vylepšení se samozřejmě děla i na převodovém ústrojí. 5 stupňová sekvenční převodovka se opět o něco zrychlila, důraz se kladl i na zmenšení ztrát v pohonném ústrojí a jeho menší setrvačnost. Pohon všech kol dostal novou hydraulickou mezinápravovou spojku, která umožňuje při zatažení ruční brzdy rozpojení pohonu a tím přesnější nasměrování Fabie do zatáčky.

Modifikovaný brzdový systém dostal vylepšený systém chlazení ao bezpečné zastavení se starají 355mm/300mm brzdové kotouče v případě asfaltové specifikace na 18 palcových discích, v případě nastavení na „šotolinu“ discích jsou to 300mm kotouče na obou nápravách.

 

V interiéru je samozřejmě výbava splňující nejnovější bezpečnostní předpisy, Škoda si dala ještě speciálně záležet na zlepšené ochraně posádky při bočních nárazech.

Nová FABIA RS rally2 již prošla tvrdými testy v rukou špičkových testovacích jezdců a je opět připravena sklízet úspěchy na sportovním poli.

https://www.youtube.com/watch?v=IzO_HibxVIc

Více příspěvků na blogu

Vstup do světa tuningů

Jak snadno začít upravovat svůj vůz bez nutnosti velkých investic
Čtěte více
ŠKODA FABIA RS RALLY 2

Nástupce úspěšného rally speciálu
Čtěte více
Závody Furt Bokem

TEAM DRIFT BATTLY v Ostravě!
Čtěte více
Kalendář akcí 2022

Všechny motorsportem nabité akce na jednom místě.
Čtěte více
OCT - Oil Catch Tank (Separátor oleje)

Olejové separé
Čtěte více
TEFLÓNOVÉ OPLETANÉ BRZDOVÉ HADICE

Neztrať kontrolu nad svou brzdovou soustavou!
Čtěte více
Recept na úspěch - BMW E92 2JZ

Jsme neodmyslitelnou součástí staveb závodních vozidel a tady je jedna z nich.
Čtěte více
Blow off – BOV ventily

Jen pro efekt? Jakou mají funkci?
Čtěte více
POLYURETÁNOVÉ SILENTBLOKY

Správny kontakt s vozovkou
Čtěte více

Sdílet

Komentáře (0)

V tuto chvíli žádné komentáře

Nový komentář

Kategorie Výrobci

Recenze

Downpipe BMW 1 E87 118D 

Trubka sedí na tip-ťop, bohužel neseděla díra na držáku vlevo od trubky, a to...

Vše ok 

Není co vytknout, dobrá kvalita.

Races evo 

Boty padnou skvěle a jsou pohodlné, trochu jsem se bál velikosti, protože jak...

Kombinéza Races Evo II vel.M 

Měřím 186cm a jsem dost hubenější postavy. Kombinéza ve velikosti M sedí...

Lithium-iol baterka 

Velikostně, váhově i výkonově skvělá záležitost, jen ta cena.

Kvalitní 

Produkt kvalitní, cena dobrá, funguje jak mé. Ale na průchozí výfuk...

Svody Accord 

Za mě super ,jde líp od spoda ,pěkný zvuk

Držák Budíku 

Pro mne dostačující. trochu problém s uchycením budíku v těle držáku ale...

Spokojenost 

Boty jsou za ty peníze opravdu velmi dobré. Dobře mi sedí, jsou pohodlné i...

Nejprodávanější produkty

Loading...